| 
 Darrera modificació: 2013-08-18 Bases de dades: Sciència.cat 
O'Boyle, Cornelius - French, Roger - Salmón, Fernando (eds.), El aprendizaje de la medicina en el mundo medieval: las fronteras de la enseñanza universitaria, Granada, Universidad de Granada (Dynamis, 20), 2000, 393 pp. 
- Resum
 - Conté:
 
* O'Boyle (2000), "Learning medieval medicine: the ..." · 17-29 
* Wallis (2000), "Inventing diagnosis: Theophilus' ..." · 31-73 
* French (2000), "Where the philosopher finishes ..." · 75-106 
* Asúa (2000), "Peter of Spain's handling of ..." · 107-133 
* Salmón (2000), "Technologies of authority in the ..." · 135-157 
* Pesenti (2000), "The teaching of the Tegni in ..." · 159-208 
* García Ballester (2000), "Galenismo y enseñanza médica en ..." · 209-247 
* O'Boyle (2000), "Gesturing in the early ..." · 249-281 
* McVaugh (2000), "Surgical education in the Middle ..." · 283-304 
* McCleery (2000), "Opportunities for teaching and ..." · 305-329 
* Green (2000), "Books as a source of medical ..." · 331-369 
* Cabré i Pairet (2000), "From a master to a laywoman: a ..." · 371-393
 - Matèries
 - Universitats i ensenyament
 Història de la medicina
 - Notes
 - Monogràfic de la revista.
 - URL
 - http://www.raco.cat/index.php/Dynamis/issue/view/7337 
 
  
 |